Reklamácie / výmena tovaru
Nároky a práva z chybného plnenia
Reklamácie sa riadia príslušným reklamačným poriadkom podľa článku 5.1 alebo 5.2, ktorý je súčasťou týchto VOP a ktorý si môžete stiahnuť aj samostatne z webovej stránky https://www.anker-technology.sk/reklamacia/
FORMULÁR SŤAŽNOSTI SI MÔŽETE STIAHNUŤ TU
Postup pri podávaní sťažností
Reklamačný poriadok upravuje postup medzi Dodávateľom a Zákazníkom - spotrebiteľom v prípade reklamácie tovaru (pri uplatnení práv z vadného plnenia).
1.1 Prevencia
1.1.1 Zákazník berie na vedomie, že na splnenie preventívnej povinnosti je povinný zabezpečiť, aby druh vybraného tovaru presne zodpovedal jeho potrebám. Zákazník je povinný pred kúpou a používaním tovaru zohľadniť účel použitia, konštrukciu a materiálové zloženie a berie na vedomie, že je povinný riadiť sa návodom na použitie tovaru, ktorý je k dispozícii na stiahnutie aj na webových stránkach www.anker-technology.com, www.anker-technology.cz, www.anker-technology.sk, www.anker-technology.eu, www.anker-technology.pl.
1.1.2 Zákazník je povinný dbať na všetky pravidlá používania tohto tovaru počas doby používania. Zákazník je povinný v rámci obozretnosti zvážiť všetky faktory, ktoré majú negatívny vplyv na plnú funkčnosť a životnosť výrobku, ako napríklad používanie výrobku na nevhodný účel atď.
1.1.3 V záujme predchádzania znehodnoteniu tovaru a zachovania jeho dobrého stavu a funkčnosti je zákazník povinný pravidelne udržiavať tovar v súlade s návodom na použitie tovaru. Nesprávna alebo nedostatočná údržba tovaru výrazne znižuje jeho plnú funkčnosť a životnosť.
1.1.4 Na zabezpečenie správnej starostlivosti a primeranej údržby sa používajú bežne dostupné čistiace prostriedky a produkty.
1.1.5 Zákazník berie na vedomie, že ak nie je používateľom Tovaru, je povinný oboznámiť osobu, ktorá bude Tovar používať, alebo osobu, ktorej poskytne Tovar na používanie, s Návodom na používanie Tovaru, ako aj s týmito bezpečnostnými opatreniami.
1.1.6 V prípade, že zákazník použije na skladovanie alebo inú manipuláciu s tovarom vlastné obaly alebo nádoby, alebo v prípade, že do tovaru primieša akúkoľvek látku, zákazník berie na vedomie, že tým stráca platnosť tovaru a že stráca akékoľvek práva z chybného plnenia alebo záruky.
1.2 Prípustnosť nároku
1.2.1. Zákazník je oprávnený uplatniť právo na reklamáciu vady, ktorá sa vyskytne pred uplynutím doby spotreby tovaru, ktorá je vyznačená na tovare alebo v dokumentácii k tovaru.
1.2.2. Vyskytne-li se u zakoupeného zboží ve lhůtě uvedené v odst. 1 vada, má zákazník právo tuto vadu reklamovat. Zákazník je povinen vady vytknout u dodavatele bez zbytečného odkladu, a to zasláním reklamace e-mailem nebo písemně.
1.2.3 Za vadu sa považuje, ak tovar pri prevzatí nemá vlastnosti stanovené zákonom, t. j. ak nie je dodaný v zodpovedajúcom vyhotovení podľa popisu tovaru alebo ak vec nezodpovedá právnym predpisom Slovenskej republiky. V takom prípade môže zákazník požadovať aj dodanie nového tovaru alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané. Ak zákazník neodstúpi od zmluvy alebo nepožiada o dodanie nového tovaru, má nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
1.2.4 Za vadu sa považuje aj zmena (vlastností) tovaru spôsobená použitím nevhodných alebo nekvalitných materiálov na výrobu, nedodržaním technológie alebo nevhodnou technológiou. To neznamená úmysel zákazníka použiť tovar na nevhodný účel.
1.2.5 Za vadu sa nepovažuje zmena (vlastností) tovaru, ktorá vznikla v dôsledku opotrebovania, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nesprávnej údržby, prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, poškodenia spôsobeného používateľom alebo treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu alebo nesprávneho používania.
1.2.6 Ak sa vada prejaví v čase používania tovaru, najneskôr však v priebehu prvých 6 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že existovala už v čase prevzatia tovaru, pokiaľ sa nepreukáže opak alebo pokiaľ tomu neodporuje povaha tovaru. V takom prípade má zákazník právo výberu a právo požadovať odstránenie vady opravou alebo výmenou veci za bezchybnú. Ak takýto postup nie je možný, zákazník má nárok na primeranú zľavu alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy. To neplatí, ak zákazník ako spotrebiteľ vedel o porušení kúpnej zmluvy alebo ho sám spôsobil.
1.2.7. Ak ide o vadu, ktorá nie je podstatným porušením kúpnej zmluvy, má zákazník právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie a dodávateľ je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu. Ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, zákazník môže požadovať výmenu veci alebo, ak sa vada týka len časti veci, výmenu tejto časti. Ak to nie je možné, zákazník môže požadovať primerané zníženie ceny tovaru alebo odstúpiť od zmluvy. Ak je vada podstatným porušením kúpnej zmluvy, ktoré bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má zákazník právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Rovnaké práva má zákazník, ak ide o vadu, ktorá nespôsobuje podstatné porušenie kúpnej zmluvy, ale zákazník nemôže vec riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre veľký počet vád. Ak sa vyskytnú iné vady, ktoré spôsobujú podstatné porušenie kúpnej zmluvy, a zákazník nepožiada o výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z ceny veci alebo môže od zmluvy odstúpiť.
1.2.8 Ak si zákazník uplatní právo z vadného plnenia z vád predaného tovaru riadnym spôsobom, dodávateľ je povinný rozhodnúť o oprávnenosti uplatnenia práva bezodkladne, najneskôr do 30 dní od prevzatia takéhoto tovaru. Táto lehota nezahŕňa čas potrebný na odborné posúdenie chyby.
1.2.9 Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, ak zákazník reklamuje tovar kompletný a boli dodržané aj hygienické zásady, ktoré sú predpokladom na to, aby tovar mohol byť preskúmaný z hľadiska vád. Z tohto dôvodu je zákazník povinný predložiť tovar na reklamáciu bez akýchkoľvek nečistôt a hygienicky nezávadný. Dodávateľ je oprávnený odmietnuť prijať na reklamáciu tovar, ktorý nespĺňa vyššie uvedené zásady všeobecnej hygieny, a to z dôvodu ochrany zdravia svojich zamestnancov (v súlade s vyhláškou MZ SR č. 306/2012 Z. z. o podmienkach predchádzania vzniku a šíreniu prenosných ochorení).
1.3 Miesto a spôsob podania žiadosti
1.3.1. Odberateľ môže uplatniť reklamáciu e-mailom: reklamace@anker-technology.com alebo písomne na adresu Dodávateľa.
1.3.2. Dodávateľ zašle Odberateľovi e-mail s potvrdením o prijatí reklamácie, v ktorom uvedie, aké práva si Odberateľ v súvislosti s vadným plnením uplatnil a aký spôsob riešenia reklamácie Odberateľ požaduje.
1.3.3 Zákazník berie na vedomie, že tovar, ktorý zasiela späť Dodávateľovi, musí byť zaslaný v pôvodnom obale alebo vo vhodnom prepravnom obale. Dodávateľ nezodpovedá za žiadne mechanické poškodenie pred prevzatím tovaru. V prípade oprávnenej reklamácie má zákazník nárok na náhradu poštovného za doručenie tovaru dodávateľovi, a to v najnižšej sume potrebnej na bezpečné doručenie (je potrebné predložiť doklad o nákladoch na túto dopravu). V prípade neoprávnenej reklamácie nemá zákazník nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a ani dodávateľ nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré mu vznikli na jeho strane (pokiaľ spotrebiteľ napríklad opakovane nepodal neoprávnenú reklamáciu, čo už možno považovať za zneužitie práv spotrebiteľa).
1.3.4 Zákazník berie na vedomie, že tovar zaslaný Dodávateľovi "na dobierku" nebude Dodávateľom prevzatý a že takéto neprevzatie nezakladá Zákazníkovi žiadne práva voči Dodávateľovi, ani zaslanie tovaru uvedeným spôsobom nezaručuje zachovanie lehôt.
1.3.5 Dodávateľ alebo servisné stredisko posúdi oprávnenosť reklamácie vád tovaru a po jej posúdení bude telefonicky alebo e-mailom informovať zákazníka o spôsobe vybavenia reklamácie. Následne bude tovar zaslaný zákazníkovi, pokiaľ sa reklamácia nevyrieši inak ako vrátením tovaru. Článok II ods. 3 týchto VOP sa uplatňuje primerane.
1.3.6 Dodávateľ je povinný vybaviť reklamáciu bez zbytočného odkladu, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, najneskôr do tridsiatich dní odo dňa prevzatia tovaru Dodávateľom.
1.3.7. Zákazník je viazaný svojím prejavom vôle zmluvných strán uplatniť niektoré z práv vyplývajúcich z vadného plnenia, t. j. právo na odstránenie vady, zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy, a nemôže svoju voľbu zmeniť, ak sa s dodávateľom nedohodne inak.
V Plzni dňa 10.3.2021
ANKER technology s.r.o.