Reklamácia / výmena tovaru
Reklamácie a práva z vadného plnenia
Reklamácie sa riadia príslušným Reklamačným poriadkom podľa čl. 5.1 alebo 5.2, ktorý je implementovaný do týchto VOP, pričom je samostatne dostupný na stiahnutie na webovej stránke https://www.anker-technology.cz/reklamace/
REKLAMAČNÝ FORMULÁR NA STIAHNUTIE ZDE
Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok upravuje postup medzi dodávateľom a zákazníkom – spotrebiteľom pri reklamácii tovaru (pri uplatnení práv z vadného plnenia).
1.1. Prevencia
1.1.1. Zákazník berie na vedomie, že v rámci splnenia preventívnej povinnosti je povinný dbať na to, aby zvolený druh tovaru presne zodpovedal jeho potrebám. Pred kúpou a používaním tovaru musí zákazník zohľadniť účel použitia, vyhotovenie a materiálové zloženie. Ďalej berie na vedomie, že je povinný riadiť sa návodom na použitie, ktorý je dostupný na stiahnutie na webových stránkach: www.anker-technology.com, www.anker-technology.cz, www.anker-technology.sk, www.anker-technology.eu, www.anker-technology.pl
1.1.2. Počas používania tovaru je zákazník povinný venovať pozornosť všetkým pravidlám používania. V rámci opatrnosti má povinnosť zohľadniť faktory, ktoré môžu nepriaznivo ovplyvniť plnú funkčnosť a životnosť výrobku, ako napríklad použitie na nevhodný účel.
1.1.3. Na zachovanie dobrého stavu a funkčnosti tovaru je zákazník povinný pravidelne vykonávať údržbu podľa návodu na použitie. Nesprávna alebo nedostatočná údržba môže výrazne skrátiť funkčnosť a životnosť tovaru.
1.1.4. Na zaistenie správnej starostlivosti a údržby možno používať bežne dostupné čistiace prostriedky.
1.1.5. Ak zákazník tovar nevyužíva sám, je povinný oboznámiť osobu, ktorá bude tovar používať alebo ktorej je tovar poskytnutý, aby bola oboznámená s návodom na použitie a preventívnymi opatreniami.
1.1.6. V prípade, že zákazník použije k uchovaniu či akémukoľvek inému nakladaniu s tovarom vlastné obaly či nádoby, alebo v prípade, že do tovaru bude primiešaná akákoľvek látka, berie zákazník na vedomie, že tým tovar znehodnotí a stráca akékoľvek práva z chybného plnenia či záruky.
1.2. Prípustnosť reklamácie
1.2.1. Zákazník má právo uplatniť reklamáciu vady objavenej do dátumu spotreby uvedeného na tovare alebo v dokumentácii.
1.2.2. Ak sa v lehote uvedenej v bode 1 vyskytne na zakúpenom tovare vada, zákazník má právo ju reklamovať. Zákazník je povinný bezodkladne oznámiť vady dodávateľovi, a to zaslaním reklamácie e-mailom alebo písomne.
1.2.3. Za vadu sa považuje, ak tovar pri prevzatí nemá vlastnosti stanovené zákonom, teda ak nie je dodaný v zodpovedajúcom vyhotovení podľa popisu alebo ak nevyhovuje právnym predpisom Slovenskej republiky. V takom prípade môže zákazník žiadať dodanie nového tovaru alebo odstúpenie od zmluvy, ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané. Ak zákazník neodstúpi od zmluvy ani nežiada nový tovar, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
1.2.4. Za vadu sa považuje aj zmena vlastností tovaru spôsobená použitím nevhodného alebo nekvalitného materiálu pri výrobe, nedodržaním technológie alebo nevhodnou technológiou. Toto sa nevzťahuje na prípad, ak zákazník úmyselne použil tovar na nevhodný účel.
1.2.5. Za vadu sa nepovažuje zmena vlastností tovaru, ktorá vznikla v dôsledku opotrebenia, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, prirodzených zmien materiálov, poškodenia spôsobeného užívateľom alebo treťou osobou, nesprávneho zásahu alebo nevhodného použitia.
1.2.6. Ak sa vada prejaví pri prvom použití tovaru, najneskôr však do 6 mesiacov od jeho prevzatia, predpokladá sa, že vada existovala už pri prevzatí, pokiaľ sa nepreukáže opak alebo to neodporuje povahe veci. V takom prípade má zákazník právo žiadať odstránenie vady opravou alebo výmenu tovaru za bezchybný. Ak to nie je možné, má zákazník nárok na primeranú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy. Toto neplatí, ak zákazník vedel o rozpore so zmluvou alebo ho sám spôsobil.
1.2.7. Ak ide o vadu, ktorá predstavuje nepodstatné porušenie zmluvy, zákazník má právo na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady. Dodávateľ je povinný túto vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to vzhľadom na povahu vady nie je možné, môže zákazník žiadať výmenu tovaru, výmenu poškodenej súčasti, primeranú zľavu alebo odstúpenie od zmluvy.
1.2.8. Ak zákazník riadne uplatní právo z vadného plnenia, dodávateľ je povinný rozhodnúť o oprávnenosti reklamácie do 30 dní od doručenia tovaru. Táto lehota nezahŕňa čas potrebný na odborné posúdenie vady.
1.2.9. Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú vtedy, ak zákazník reklamuje tovar kompletný, pričom sú taktiež dodržané zásady hygieny, ktoré sú predpokladom možnosti tovaru podrobiť zisťovaniu vád. Z tohto dôvodu je zákazník povinný predložiť tovar na reklamáciu zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný. Dodávateľ je oprávnený odmietnuť prevziať k reklamačnému konaniu tovar, ktorý nebude spĺňať vyššie uvedené zásady všeobecnej hygieny a to z dôvodu ochrany zdravia svojich zamestnancov (v súlade s vyhláškou Ministerstva zdravotníctva č. 306/2012 Zb., o podmienkach predchádzania vzniku a šírenia infekčných ochorení) .
1.3. Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie
1.3.1. Reklamáciu môže zákazník uplatniť e-mailom na adresu: reklamace@anker-technology.com alebo písomne na adresu dodávateľa.
1.3.2. Dodávateľ zašle zákazníkovi potvrdenie o prijatí reklamácie s informáciami o uplatnených právach a požadovanom spôsobe riešenia reklamácie.
1.3.3. Zákazník berie na vedomie, že tovar, ktorý zasiela späť dodávateľovi, je nutné zasielať v originálnom obale alebo vyhovujúcom prepravnom obale. Dodávateľ neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru. V prípade oprávnenej reklamácie má zákazník právo na náhradu poštovného za doručenie tovaru dodávateľovi, a to v najnižšej potrebnej výške na bezpečné doručenie (nutné doložiť doklad o nákladoch tejto prepravy). V prípade neoprávnenej reklamácie nemá zákazník nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani dodávateľ nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane (pokiaľ sa zo strany spotrebiteľa nejednalo napr. o opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, u ktorej sa už dá dovozovať , že z jeho strany išlo o zneužitie práv spotrebiteľa).
1.3.4. Zákazník berie na vedomie, že tovar zaslaný dodávateľovi „na dobierku“ nebude dodávateľom prevzatý, pričom týmto neprevzatím zákazníkovi nevznikajú voči dodávateľovi žiadne práva a zaslaním tovaru uvedeným spôsobom nie sú zachované ani stanovené lehoty.
1.3.5. Dodávateľ či servisné stredisko posúdi oprávnenosť reklamácie vady na tovare a po posúdení vyrozumie dodávateľ zákazníka telefonicky či emailom o spôsobe vybavenia reklamácie. Následne bude zákazníkovi tovar zaslaný, pokiaľ nedôjde v rámci reklamácie k inému vybaveniu, než k vráteniu tovaru. Čl. II. ods. 3 týchto VOP sa uplatnia obdobne.
1.3.6. Dodávateľ vybavuje reklamáciu bez zbytočného odkladu, maximálne potom v tridsaťdňovej lehote na vybavenie reklamácie odo dňa prevzatia tovaru dodávateľom, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
1.3.7. Zákazník je viazaný svojim prejavom vôle strán uplatnenia niektorého z práv z chybného plnenia, teda právo na odstránenie vady, zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru či odstúpenie od zmluvy, a svoju voľbu nemôže meniť, pokiaľ sa nedohodne s dodávateľom inak.
V Plzni dňa 10.3.2021
ANKER technology s.r.o.