VŠEOBECNÉ PODMIENKY
Tieto obchodné podmienky spoločnosti ANKER technology s.r.o., IČ: 28968808, so sídlom Rokycanská 763/36A, 312 00 Plzeň - Lobzy, zapísaná v obchodnom registri vedenom Krajským súdom v Plzni, oddiel C, vložka 26430 (ďalej len "Dodávateľ") sa vzťahujú na všetky nákupy a predaje tovaru uskutočnené prostredníctvom internetového obchodu Dodávateľa umiestneného na webovej stránke pod doménou www.anker-technology.com, www.anker-technology.cz, www.anker-technology.sk, www.anker-technology.eu, www.anker-technology.pl medzi Dodávateľom a Odberateľom.
Vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 89/2012 Z. z., Občiansky zákonník, a ak je zákazník spotrebiteľom, aj zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, prípadne ďalšími zákonmi Slovenskej republiky.
Zákazník spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to fyzická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby na iný účel ako na podnikanie s týmito výrobkami alebo službami. Ak zákazník nie je spotrebiteľom, ustanovenia na ochranu slabšej strany, t. j. článok V, bod 5.1, článok VI a článok VIII týchto VOP sa neuplatňujú.
Zákazník podnikateľ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Podnikateľovi - zákazníkovi patria práva z vadného plnenia len v rámci reklamačného konania podľa článku V, bod 5.2 týchto VOP. Ustanovenia článku IX týchto VOP sa uplatňujú len v prípade zmluvného vzťahu medzi dodávateľom a obchodným zákazníkom.
1. Objednávka tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy
1.1 Zoznam tovaru v e-shope na webových stránkach www.anker-technology.com, www.anker-technology.cz, www.anker-technology.sk, www.anker-technology.eu, www.anker-technology.pl je katalógom bežne dodávaného tovaru. Dodávateľ nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých položiek. Pri každej položke je uvedené, či je na sklade, alebo približný čas dodania. Tovar na sklade sa zvyčajne dodáva do 3 dní, tovar na ceste do 14 dní a tovar na objednávku do 45 dní. Dostupnosť tovaru bude vždy potvrdená pri objednávke. Všetky prezentácie tovaru v tomto dokumente majú preto len informatívny charakter a dodávateľ nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa tohto tovaru. Ustanovenie § 1732 ods. 2 občianskeho zákonníka sa neuplatňuje.
1.2 Ak si chce zákazník objednať tovar, vyberie si tovar, vloží ho do košíka, riadne vyplní objednávkový formulár a odošle objednávku pri pokladni. Zákazník si môže skontrolovať ceny tovaru pre jednotlivé položky. Pred odoslaním objednávky sa vypočíta celková cena tovaru vrátane súvisiacich poplatkov a zákazník bude požiadaný o ich odsúhlasenie. Odoslaná objednávka tovaru je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy. Čas odoslania objednávky slúži aj na jej rezerváciu a na uplatnenie prednostného práva na tovar v prípade, že si zákazníci objednajú viac tovaru, ako je možné v danom prípade dodať.
1.3 Zákazníci si môžu objednať Tovar na mieru aj prostredníctvom e-mailu na adrese store@anker-technology.com, pričom Zákazník zašle dopyt, Dodávateľ informuje Zákazníka o dostupnosti a cene Tovaru a Zákazník odošle objednávku. Zaslaná objednávka tovaru je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy.
1.4 Zákazník môže zrušiť svoju objednávku bez udania dôvodu len do doby, kým dodávateľ nepotvrdí objednávku v zmysle nasledujúceho odseku VOP.
1.5 Kúpna zmluva je uzavretá po potvrdení objednávky zákazníka zo strany dodávateľa. Potvrdenie objednávky neznamená automaticky vygenerovanú správu pre zákazníka, že dodávateľ dostal jeho objednávku.
1.6 Ak platba Zákazníka nie je pripísaná na účet Dodávateľa do troch dní od potvrdenia objednávky Dodávateľom, Dodávateľ nie je povinný rezervovať Tovar pre Zákazníka a môže Zákazníkovi oznámiť, že Tovar už nemá. V takom prípade Dodávateľ vráti Zákazníkovi sumu týkajúcu sa Tovaru, ktorý Dodávateľ nemôže Zákazníkovi dodať, zníženú o akékoľvek bankové poplatky, ktoré vznikli v dôsledku toho, že Zákazník nezaplatil za Tovar včas. V prípade, že Dodávateľ môže dodať tovar alebo jeho časť po častiach, napríklad s oneskorením, kontaktuje Zákazníka a dohodne s ním spôsob dodania.
1.7 Ak Dodávateľ objednávku nepotvrdí, zvyčajne uvedie dôvod, prečo objednávku nemôže potvrdiť. Ak Zákazník zaplatí za Tovar pred potvrdením objednávky, Dodávateľ vráti Zákazníkovi sumu zníženú o bankové poplatky Dodávateľa spojené s takouto transakciou.
1.8 Zrušenie kúpnej zmluvy po jej uzavretí je možné len po predchádzajúcej dohode medzi dodávateľom a zákazníkom a za podmienok, ktoré si vzájomne dohodnú.
1.9. Kúpna zmluva sa uzatvára v českom jazyku a kúpna zmluva sa ukladá u dodávateľa vo forme objednávky a jej potvrdenia, ktoré odberateľ obdrží e-mailom. Zákazník má prístup ku kúpnej zmluve uloženej u dodávateľa v elektronickej forme pod svojím účtom.
1.10 Pred odoslaním objednávky bude zákazníkovi poskytnutá možnosť identifikovať a opraviť chyby pri zadávaní údajov v rekapitulácii. Po odoslaní objednávky je zákazník už viazaný svojím prejavom vôle a v prípade potreby musí informovať dodávateľa na e-mailovej adrese store@anker-technology.com a identifikovať objednávku jej číslom.
1.11. Odoslaním objednávky zákazník súhlasí so zaslaním daňového dokladu v elektronickej podobe a zároveň už nedostáva tlačený daňový doklad priložený k tovaru. Ak si zákazník želá dostať vytlačený daňový doklad, musí to uviesť v poznámke pri objednávke, inak mu bude zaslaný len elektronický daňový doklad.
2. Dodanie tovaru
2.1 Tovar bude doručený prostredníctvom služieb SHIPPING, DPD a TOPTRANS, alebo je možné si tovar vyzdvihnúť osobne v nižšie uvedených priestoroch spoločnosti ANKER technology s.r.o. Ďalšou možnosťou je zabezpečiť vlastný odber z výdajného miesta dodávateľa. Tovar bude dodaný podľa možnosti, ktorú si zákazník zvolil v časti objednávky týkajúcej sa poštovného a balného. Tovar sa považuje za dodaný po doručení na adresu uvedenú zákazníkom v objednávke alebo po prevzatí v priestoroch dodávateľa alebo na inom výdajnom mieste.
2.2 Dodanie na adresu uvedenú Zákazníkom zabezpečí Dodávateľ v rámci všetkých krajín EÚ a po dohode aj mimo krajín EÚ. Pre zistenie možností dodania do iných krajín je potrebné kontaktovať Dodávateľa. Poštovné a balné sa uhrádza podľa Cenníka poštovného a balného, ktorý je k dispozícii na webovej stránke www.anker-technology.sk. Zásielka tovaru vždy obsahuje návod na použitie, ktorý je k dispozícii aj na webovej stránke www.anker-technology.sk.
2.3 Zákazník je povinný skontrolovať tovar ihneď po jeho prevzatí. V prípade zistenia mechanického poškodenia obalu výrobku je zákazník povinný spísať za prítomnosti dopravcu záznam o poškodení zásielky, ktorý dopravca potvrdí, aby mohol tovar úspešne reklamovať.
2.4 Podpisom dodacieho listu prepravcovi zákazník súhlasí s prevzatím tovaru a potvrdzuje, že tovar prišiel mechanicky nepoškodený.
2.5 Ak sa tovar vyrába na zákazku alebo na mieru, dodávateľ má možnosť požadovať zaplatenie zálohy vo výške 100 % ceny tovaru pred začatím výroby.
3. Spôsob platby
3.1 Platba v hotovosti alebo kartou v obchode
Zákazník zaplatí v hotovosti alebo kreditnou kartou pri prevzatí tovaru v prevádzke dodávateľa na adrese Rokycanská 763/36A, 312 00 Plzeň - Lobzy. Otvorené každý pracovný deň od 8:00 do 14:00.
3.2 Platba pri dodaní
Zákazník zaplatí "na dobierku" v hotovosti pri doručení tovaru dopravcom. Na túto platbu sa vzťahujú všetky možnosti prepravy s výnimkou zľavnených sadzieb pri platbe vopred a s výnimkou prípadu, keď si zákazník zabezpečí vlastný odber z expedičného miesta dodávateľa. Dodávateľ si vyhradzuje právo neumožniť zákazníkovi zaplatiť v hotovosti pri prevzatí zásielky, ak v minulosti došlo k nevyzdvihnutiu zásielky a tovar bol vrátený do skladu alebo dodávateľovi. Cena na dobierku podľa aktuálneho cenníka www.anker-technology.sk/platby
3.3. Platba bankovým prevodom - zálohové faktúry
Na rozdiel od platby kreditnou kartou sa pri tejto platbe objednávka považuje za autorizovanú v okamihu, keď platba príde na účet dodávateľa. Medzi objednaním a odoslaním tovaru preto môže dôjsť k niekoľkodňovému oneskoreniu v závislosti od toho, ako rýchlo bude platba pripísaná na účet dodávateľa. Na túto platbu sa vzťahujú všetky možnosti dopravy a pri platbe vopred môžete využiť zľavnené tarify.
3.4 Platba prostredníctvom platobnej brány comgate
Ak je táto možnosť zvolená, zákazník bude presmerovaný na platobnú bránu comgate, kde bude pokračovať v platbe podľa pokynov. Platba kreditnou kartou, online bankovým prevodom a ďalšími podporovanými spôsobmi. Na túto platbu sa vzťahujú všetky možnosti dopravy, okrem toho je možné po zaplatení vopred využiť zľavnené sadzby.
3.5 Úhrada faktúry
Táto možnosť platby je určená pre štátne inštitúcie, nadnárodné spoločnosti alebo spoločnosti, ktoré majú zmluvu so spoločnosťou ANKER technology s.r.o.
4. Spôsob prepravy
4.1 Osobný zber
Zákazník si tovar osobne vyzdvihne alebo zakúpi v prevádzke dodávateľa na adrese Rokycanská 763/36A, 312 00 Plzeň - Lobzy. Túto možnosť môžete využiť každý pracovný deň od 8:00 do 14:00.
4.2. ZÁSILKOVNA
Kuriérsky prepravca pôsobiaci v Českej republike a na Slovensku so sieťou výdajných miest. Sledovanie zásielok na adrese https://tracking.packeta.com/cs/tracking/search. Cena prepravy podľa aktuálneho cenníka www.anker-technology.sk/moznosti-dopravy/
4.3. DPD
Kusová vnútroštátna preprava tovaru do maximálnej hmotnosti 50 kg v rámci EÚ podľa jednotlivých zón (zóna I. Slovensko; zóna II. Maďarsko, Nemecko, Poľsko, Rakúsko; zóna III. Belgicko, Dánsko, Estónsko, Francúzsko, Taliansko, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Holandsko, Slovinsko, Švajčiarsko, Spojené kráľovstvo; Zóna IV. Chorvátsko, Írsko, Portugalsko, Španielsko, Švédsko; Zóna V. Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Fínsko, Nórsko, Rumunsko, Grécko, Srbsko).
4.4 TOPTRANS
Kusová a paletová preprava tovaru v rámci Českej a Slovenskej republiky. Možnosť prepravy tovaru, na ktorý sa vzťahujú právne predpisy Európskej dohody o medzinárodnej cestnej preprave nebezpečného tovaru (ADR). Cena dopravy podľa aktuálneho cenníka www.anker-technology.sk/moznosti-dopravy
4.5. V prípade, že má zákazník záujem o samovýdaj, dodávateľ poskytne zákazníkovi informácie o dátume a čase vydania tovaru a zákazník alebo osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná dostaviť sa v určenom čase na určené miesto a prevziať tovar.
4.6 V prípade, že si zákazník alebo príjemca nevyzdvihne tovar v lehote stanovenej podľa podmienok zvoleného dopravcu, alebo si ho nevyzdvihne u dopravcu, alebo sa nedostaví osobne na jeho prevzatie a dodávateľovi vzniknú náklady na opätovné doručenie, zákazník je povinný uhradiť dodávateľovi zmarené náklady na poštovné a balné podľa zvoleného spôsobu platby za účelom opätovného doručenia tovaru. V prípade, že bol zákazník oslobodený od poštovného alebo balného, prípadne od oboch, je povinný uhradiť náklady na poštovné a balné podľa prvej zvolenej prepravnej tarify. Dodávateľ tiež nie je povinný v budúcnosti uzavrieť s takýmto zákazníkom zmluvu s možnosťou platby na dobierku.
5. Nároky a práva vyplývajúce z chybného plnenia
Reklamácie sa riadia príslušným reklamačným poriadkom podľa článku 5.1 alebo 5.2, ktorý je súčasťou týchto VOP a je k dispozícii aj samostatne na stiahnutie na webovej stránke https://www.anker-technology.sk/reklamace/
FORMULÁR SŤAŽNOSTI SI MÔŽETE STIAHNUŤ TU
Postup pri podávaní sťažností
Reklamačný poriadok upravuje postup medzi Dodávateľom a Zákazníkom - spotrebiteľom v prípade reklamácie tovaru (pri uplatnení práv z vadného plnenia).
5.1. Prevencia
5.1.1 Zákazník berie na vedomie, že na splnenie preventívnej povinnosti je povinný zabezpečiť, aby druh vybraného tovaru presne zodpovedal jeho potrebám. Zákazník je povinný pred kúpou a používaním tovaru zohľadniť účel použitia, konštrukciu a materiálové zloženie a berie na vedomie, že je povinný riadiť sa návodom na použitie tovaru, ktorý je k dispozícii na stiahnutie aj na webových stránkach www.anker-technology.com, www.anker-technology.cz, www.anker-technology.sk, www.anker-technology.eu, www.anker-technology.pl.
5.1.2 Zákazník je povinný dbať na všetky pravidlá používania tohto tovaru počas doby používania. Zákazník je povinný v rámci obozretnosti zvážiť všetky faktory, ktoré negatívne ovplyvňujú plnú funkčnosť a životnosť výrobku, ako napríklad používanie výrobku na nevhodný účel atď.
5.1.3 Zákazník je povinný pravidelne udržiavať Tovar v súlade s návodom na použitie, aby sa zabránilo znehodnoteniu Tovaru a aby sa zachoval jeho dobrý stav a funkčnosť. Nesprávna alebo nedostatočná údržba Tovaru výrazne znižuje jeho plnú funkčnosť a životnosť.
5.1.4 Na zabezpečenie správnej starostlivosti a primeranej údržby sa používajú bežne dostupné čistiace prostriedky a produkty.
5.1.5 Zákazník berie na vedomie, že ak nie je používateľom Tovaru, je povinný oboznámiť osobu, ktorá bude Tovar používať, alebo osobu, ktorej poskytne Tovar na používanie, s Návodom na používanie Tovaru, ako aj s týmito bezpečnostnými opatreniami.
5.1.6 V prípade, že Zákazník použije na skladovanie alebo inú manipuláciu s Tovarom vlastné obaly alebo nádoby, alebo v prípade, že sa do Tovaru primieša akákoľvek látka, Zákazník berie na vedomie, že tým sa Tovar stane nepoužiteľným a že stráca akékoľvek práva z chybného plnenia alebo záruky.
5.2 Prípustnosť nárokov
5.2.1 Zákazník je oprávnený reklamovať vadu, ktorá sa vyskytne pred uplynutím doby použiteľnosti tovaru vyznačenej na tovare alebo v dokumentácii k tovaru.
5.2.2 Ak sa v lehote uvedenej v odseku 1 vyskytne na zakúpenom tovare vada, má zákazník právo túto vadu reklamovať. Zákazník je povinný uplatniť reklamáciu u dodávateľa bez zbytočného odkladu zaslaním reklamácie e-mailom alebo písomne.
5.2.3 Za vadu sa považuje, ak tovar pri prevzatí nemá vlastnosti stanovené právnymi predpismi, t. j. ak nie je dodaný v zodpovedajúcom vyhotovení podľa popisu tovaru alebo ak vec nezodpovedá právnym predpisom Slovenskej republiky. V takom prípade môže zákazník požadovať aj dodanie nového tovaru alebo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané. Ak zákazník neodstúpi od zmluvy alebo nepožiada o dodanie nového tovaru, má nárok na primeranú zľavu z kúpnej ceny.
5.2.4 Vadou sa rozumie aj zmena (vlastností) tovaru spôsobená použitím nevhodných alebo nekvalitných materiálov na výrobu, nedodržaním technológie alebo nevhodnou technológiou. To neznamená úmysel zákazníka použiť tovar na nevhodný účel.
5.2.5 Za vadu sa nepovažuje zmena (vlastností) tovaru, ktorá vznikla v dôsledku opotrebovania, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nesprávnej údržby, prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, poškodenia spôsobeného používateľom alebo treťou osobou alebo akéhokoľvek iného nesprávneho zásahu alebo nesprávneho používania.
5.2.6 Ak sa vada prejaví v čase používania tovaru, najneskôr však v priebehu prvých 6 mesiacov od prevzatia tovaru, má sa za to, že existovala už v čase prevzatia tovaru, pokiaľ sa nepreukáže opak alebo pokiaľ tomu neodporuje povaha tovaru. V takom prípade má zákazník právo výberu a právo požadovať odstránenie vady opravou alebo výmenou veci za bezchybnú. Ak takýto postup nie je možný, zákazník má nárok na primeranú zľavu alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy. To neplatí, ak zákazník ako spotrebiteľ vedel o porušení kúpnej zmluvy alebo ho sám spôsobil.
5.2.7 V prípade vady, ktorá nie je podstatným porušením kúpnej zmluvy, má zákazník právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie a dodávateľ je povinný vadu odstrániť bez zbytočného odkladu. Ak to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, zákazník môže požadovať výmenu veci alebo, ak sa vada týka len časti veci, výmenu tejto časti. Ak to nie je možné, zákazník môže požadovať primerané zníženie ceny tovaru alebo odstúpiť od zmluvy. Ak je vada podstatným porušením kúpnej zmluvy, ktoré bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má zákazník právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Rovnaké práva má zákazník, ak ide o vadu, ktorá spôsobuje nepodstatné porušenie kúpnej zmluvy, ale zákazník nemôže vec riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád. Ak sa vyskytnú iné vady, ktoré spôsobujú podstatné porušenie kúpnej zmluvy, a zákazník nepožiada o výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z ceny veci alebo môže od zmluvy odstúpiť.
5.2.8 Ak zákazník uplatní právo z chybného plnenia z vád predaného tovaru riadnym spôsobom, dodávateľ je povinný rozhodnúť o oprávnenosti uplatnenia práva bezodkladne, najneskôr do 30 dní od prevzatia takéhoto tovaru. Táto lehota nezahŕňa čas potrebný na odborné posúdenie chyby.
5.2.9 Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú, ak zákazník tvrdí, že tovar je kompletný a že boli dodržané aj hygienické zásady, ktoré sú predpokladom toho, aby tovar mohol byť predmetom zisťovania vád. Z tohto dôvodu je zákazník povinný predložiť tovar na reklamáciu bez akýchkoľvek nečistôt a hygienicky nezávadný. Dodávateľ je oprávnený odmietnuť prijať na reklamáciu tovar, ktorý nespĺňa vyššie uvedené zásady všeobecnej hygieny, a to z dôvodu ochrany zdravia svojich zamestnancov (v súlade s vyhláškou MZ SR č. 306/2012 Z. z. o podmienkach predchádzania vzniku a šíreniu prenosných ochorení).
5.3 Miesto a spôsob podania sťažnosti
5.3.1 Zákazník môže podať reklamáciu e-mailom: reklamace@anker-technology.com alebo písomne na adresu Dodávateľa.
5.3.2 Dodávateľ zašle Odberateľovi e-mail s potvrdením o prijatí reklamácie, v ktorom uvedie, aké práva si Odberateľ v súvislosti s vadným plnením uplatnil, a spôsob vybavenia reklamácie, ktorý si Odberateľ vyžiadal.
5.3.3 Zákazník berie na vedomie, že tovar, ktorý zasiela späť Dodávateľovi, musí byť zaslaný v pôvodnom obale alebo vo vhodnom prepravnom obale. Dodávateľ nezodpovedá za žiadne mechanické poškodenie pred prevzatím tovaru. V prípade oprávnenej reklamácie má zákazník nárok na náhradu poštovného za doručenie tovaru dodávateľovi, a to v najnižšej sume potrebnej na bezpečné doručenie (je potrebné predložiť doklad o nákladoch na túto dopravu). V prípade neoprávnenej reklamácie nemá zákazník nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a ani dodávateľ nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré mu vznikli na jeho strane (pokiaľ spotrebiteľ napríklad opakovane nepodal neoprávnenú reklamáciu, čo už možno považovať za zneužitie práv spotrebiteľa).
5.3.4 Zákazník berie na vedomie, že tovar zaslaný Dodávateľovi "na dobierku" nebude Dodávateľom prevzatý, pričom takéto neprevzatie nezakladá Zákazníkovi žiadne práva voči Dodávateľovi a zaslaním tovaru uvedeným spôsobom nie sú dodržané lehoty.
5.3.5 Dodávateľ alebo servisné stredisko posúdi oprávnenosť reklamácie vád tovaru a po posúdení oznámi telefonicky alebo e-mailom zákazníkovi spôsob vybavenia reklamácie. Následne bude tovar zaslaný zákazníkovi, pokiaľ sa reklamácia nevyrieši inak ako vrátením tovaru. Článok II ods. 3 týchto VOP sa uplatňuje primerane.
5.3.6 Dodávateľ je povinný vybaviť reklamáciu bez zbytočného odkladu, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, najneskôr do tridsiatich dní odo dňa prevzatia tovaru Dodávateľom.
5.3.7. Zákazník je viazaný svojím prejavom vôle zmluvných strán uplatniť niektoré z práv vyplývajúcich z vadného plnenia, t. j. právo na odstránenie vady, zľavu z kúpnej ceny, výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy, a nemôže svoju voľbu zmeniť, ak sa s dodávateľom nedohodne inak.
6. Odstúpenie od zmluvy - konečný spotrebiteľ
6.1 Vzhľadom na skutočnosť, že ide o zmluvu uzavretú na diaľku, zákazník má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu.
6.2. Pre účely uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy musí zákazník informovať dodávateľa o svojom odstúpení od kúpnej zmluvy na adrese ANKER technology s.r.o., IČO: 28968808, so sídlom Rokycanská 763/36A, 312 00 Plzeň - Lobzy, alebo e-mailom na info@anker-technology.com formou jednostranného právneho úkonu (napr. listom zaslaným prostredníctvom poskytovateľa poštových služieb alebo e-mailom). Zákazník môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sa nachádza v odseku 7 tohto článku. Dodávateľ bez zbytočného odkladu zašle zákazníkovi e-mailové potvrdenie o prijatí tohto oznámenia o odstúpení od zmluvy.
6.3. Na dodržanie lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy stačí odoslať oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy pred uplynutím príslušnej lehoty uvedenej v odseku 1 tohto článku.
6.4 Ak Zákazník odstúpi od Kúpnej zmluvy, Dodávateľ bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vráti Zákazníkovi všetky platby, ktoré Dodávateľ prijal v súvislosti s kúpou Tovaru od Zákazníka, vrátane nákladov na doručenie (v najnižšej sume potrebnej na bezpečné doručenie v rámci ponúkaných možností dopravy, t. j. bez dodatočných nákladov vzniknutých v dôsledku Zákazníkom zvoleného spôsobu doručenia, ktorý je odlišný od najlacnejšieho štandardného spôsobu doručenia ponúkaného Dodávateľom). Dodávateľ použije na vrátenie peňazí ten istý platobný prostriedok, ktorý zákazník použil pri pôvodnej transakcii, pokiaľ zákazník výslovne neurčí inak. Dodávateľ nie je povinný vrátiť platby skôr, ako dostane vrátený tovar v neporušenom obale a nepoškodený; v takom prípade nie je povinný dodržať lehotu uvedenú v prvej vete tohto odseku.
6.5 V prípade odstúpenia od zmluvy je zákazník povinný zaslať tovar späť dodávateľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, na adresu ANKER technology s.r.o., Rokycanská 763/36A, 312 00 Plzeň - Lobzy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak zákazník pošle tovar späť dodávateľovi pred uplynutím 14 dní.
6.6 Zákazník znáša priame náklady na vrátenie tovaru.
6.7 Vzor formulára je k dispozícii na stiahnutie na adrese www.anker-technology.com/reklamacni-rad
7. Zásady ochrany osobných údajov
7.1 Dodávateľ spracúva osobné údaje zákazníka na účely uzatvorenia a správy zmluvy a realizácie dodávky, na plnenie svojich zákonných povinností alebo so súhlasom kupujúceho na účely zlepšenia služieb a ponuky predávajúceho, na marketingové účely vrátane zasielania obchodných oznámení a personalizácie reklamy alebo na akýkoľvek iný účel, s ktorým kupujúci súhlasil.
7.2 Spracovanie osobných údajov sa vykonáva v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a súvisiacimi českými právnymi predpismi a v súlade so Zásadami spracovania osobných údajov predávajúceho, ktoré stanovujú, ako dodávateľ nakladá s osobnými údajmi zákazníka, aké informácie o zákazníkovi uchováva, ako ich používa a komu ich prípadne odovzdáva. Zásady spracovania osobných údajov obsahujú aj zoznam všetkých práv zákazníka v súvislosti so spracovaním osobných údajov, najmä právo na informácie, opravu, vymazanie alebo právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním.
7.3 V súvislosti so spracúvaním osobných údajov Dodávateľ vyhlasuje, že (i) spracúva osobné údaje v súlade s požiadavkami stanovenými právnymi predpismi; (ii) zabezpečil, aby osoby oprávnené spracúvať osobné údaje boli viazané mlčanlivosťou alebo aby sa na ne vzťahovala zákonná povinnosť mlčanlivosti; (iii) prijal primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie potrebnej úrovne bezpečnosti osobných údajov a (iv) v prípade porušenia bezpečnosti osobných údajov s rizikom pre práva a slobody fyzických osôb informuje dozorný orgán alebo dotknuté osoby.
8. Mimosúdne riešenie sporov
8.1 Zákazník, ktorý je spotrebiteľom, je oprávnený obrátiť sa so svojou sťažnosťou/žiadosťou na info@anker-technology.com, ak sa domnieva, že bol poškodený konaním Dodávateľa.
8.2 Ak sa vzniknutý spor nepodarí vyriešiť priamym rokovaním medzi dodávateľom a odberateľom, má odberateľ na základe zákona č. 378/2015 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, právo aj na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu.
8.3. Subjektom zodpovedným za mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov medzi dodávateľom a zákazníkom je Česká obchodná inšpekcia alebo iný subjekt poverený Ministerstvom priemyslu a obchodu, pozri http://www.mpo.cz/dokument169867.html
8.4 V Českej obchodnej inšpekcii má zákazník možnosť podať návrh prostredníctvom online formulára, ktorý je k dispozícii na webovej stránke Českej obchodnej inšpekcie: https://adr.coi.cz/cs
8.5. Zákazník môže podať reklamáciu na Českú obchodnú inšpekciu alebo na ňou poverený orgán do 1 roka odo dňa, keď svoje právo, ktoré je predmetom sporu, uplatnil u predávajúceho po prvýkrát.
8.6 Zákazník môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov v EÚ, ktorá je k dispozícii online na adrese: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS
8.7. Ak strany sporu nie sú spokojné s kvalitou mimosúdneho riešenia spotrebiteľského sporu a domnievajú sa, že v priebehu konania boli porušené Pravidlá mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, môžu podať sťažnosť na Ministerstvo priemyslu a obchodu alebo e-mailom na adresu adr@mpo.cz
8.8 V prípade cezhraničných sporov Európske spotrebiteľské centrum Česká republika pomáha spotrebiteľom pri prístupe k príslušnému orgánu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.
8.9. Náklady spojené s mimosúdnym riešením spotrebiteľských sporov znášajú samotné strany.
8.10. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad na ochranu osobných údajov, www.uoou.cz.
9. Iné opatrenia
9.1 Prípady vyššej moci oprávňujú Dodávateľa posunúť termín dodania o dobu trvania príslušného obmedzenia a o primeraný čas na obnovenie prevádzky. Za udalosti vyššej moci sa považujú všetky udalosti, ktoré podstatne sťažujú alebo znemožňujú dodávku (ako napríklad požiar, záplavy, občianske nepokoje, vojna, zničenie zariadenia, nedostatok energie a surovín), ako aj prekážky na cestách alebo v doprave, bez ohľadu na to, či sa tieto okolnosti vyskytnú na mieste dodávateľa alebo na mieste subdodávateľa.
9.2 Právo na odstúpenie od zmluvy
9.2.1 Ak je Odberateľ v omeškaní s plnením podľa Zmluvy, Dodávateľ má právo poskytnúť Odberateľovi dodatočnú lehotu 14 dní a po jej uplynutí od Zmluvy odstúpiť alebo odstúpiť od Zmluvy bez poskytnutia dodatočnej lehoty a má tiež právo požadovať náhradu škody za nesplnenie Zmluvy. To isté platí, ak je zákazník v omeškaní s plnením zmluvy len čiastočne.
9.2.2 Prípady vyššej moci (nepredvídateľné okolnosti a udalosti, ktoré Dodávateľ nezapríčinil a ktorým nebolo možné zabrániť ani pri vynaložení náležitej starostlivosti, napr. pracovné nepokoje, vojna, prekážky v doprave, nedostatok surovín, úradné opatrenia) prerušujú povinnosť dodávky na dobu ich trvania a v rozsahu ich pôsobenia, a to aj v prípade, že Dodávateľ je už v omeškaní.
9.2.3 Ak Dodávateľ uzavrel subdodávateľskú zmluvu, dodacie lehoty stanovené Dodávateľom platia pod podmienkou včasného a riadneho splnenia záväzku zo subdodávateľskej zmluvy.
9.2.3 V prípadoch uvedených v písm. b) tohto bodu má Dodávateľ právo odstúpiť od zmluvy alebo plniť neskôr, ak bezodkladne oznámi Objednávateľovi, že nastala udalosť vyššej moci, a v prípadoch uvedených v písm. c) tohto bodu má Dodávateľ právo odstúpiť od zmluvy alebo plniť neskôr, ak neplní včas alebo riadne z dôvodu omeškania subdodávateľa.
9.3 Obmedzenie zodpovednosti, vylúčenie odstúpenia od zmluvy
9.3.1 Ak nie je v týchto VOP uvedené inak, Dodávateľ zodpovedá za škodu spôsobenú porušením zmluvných alebo mimozmluvných povinností len v prípade úmyselného spôsobenia škody alebo hrubej nedbanlivosti. Zodpovednosť Dodávateľa sa nevzťahuje - s výnimkou úmyselného konania - na také škody, ktoré sa v danej oblasti podnikania nedajú bežne očakávať alebo na ktoré je Objednávateľ poistený alebo sa dajú bežne poistiť.
9.3.2 Podľa predpisov o zodpovednosti výrobcu za škodu spôsobenú vadami výrobku zodpovedá Dodávateľ bez obmedzenia za škodu spôsobenú úmyselne, v prípade úmyselného zatajenia vady, za škodu spôsobenú hrubou nedbanlivosťou pri plnení základnej zmluvnej povinnosti.
9.3.3 Ak dôjde k porušeniu povinnosti, ktoré nespôsobil Dodávateľ a ktoré nepredstavuje vadu tovaru, Objednávateľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
9.4 Autorské práva
9.4.1 Podľa zákona č. 121/2000 Z. z. o autorskom práve § 30 môže zákazník použiť priloženú dokumentáciu pre vlastnú potrebu. Všetky materiály (ochranné známky, obchodné značky, dokumentácia, logá, reklama, certifikáty, videá, obrázky, odkazy atď. ) umiestnené na webových stránkach www.anker-technology.com, www.anker-technology.cz, www.anker-technology.sk, www.anker-technology.eu, www.anker-technology.pl sú majetkom spoločnosti. ANKER technology s.r.o. Ich šírenie bez písomného súhlasu je trestné.
9.4.1.1. V prípade porušenia ustanovení tohto článku je Dodávateľ oprávnený požadovať od Odberateľa zmluvnú pokutu vo výške 8.000 EUR za každé jednotlivé porušenie. Zmluvné strany považujú takúto zmluvnú pokutu za primeranú, zodpovedajúcu účelu a významu zabezpečovanej povinnosti a zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknuté právo Dodávateľa na náhradu škody.
9.5 Plnenie a následný predaj tovaru
9.5.1 Zákazník nesmie bez písomného súhlasu Dodávateľa rozlievať a následne predávať Tovar
9.5.1.1 V prípade porušenia ustanovení tohto článku je Dodávateľ oprávnený požadovať od Odberateľa zmluvnú pokutu vo výške 4.000 EUR za každé jednotlivé porušenie. Zmluvné strany považujú takúto zmluvnú pokutu za primeranú, zodpovedajúcu účelu a významu zabezpečovanej povinnosti a zaplatením zmluvnej pokuty nie je dotknuté právo Dodávateľa na náhradu škody.
10. Záverečné ustanovenia
10.1 Zákazník podaním objednávky preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
10.2 Zákazník odoslaním objednávky výslovne vyhlasuje, že si prečítal návod na použitie, tieto VOP a má všetky informácie, ktoré potrebuje na kúpu a používanie tovaru. Zároveň vyhlasuje, že ak mal nejaké otázky týkajúce sa tovaru, boli mu zodpovedané k jeho spokojnosti a že je oboznámený s tovarom, ktorý kupuje. Prevzatím tovaru (akoukoľvek oprávnenou osobou) zákazník vyhlasuje, že tovar bol dodaný kompletný, vrátane všetkých potrebných písomných alebo ústnych informácií, a najmä že bol informovaný o spôsobe obsluhy a údržby tovaru, o svojich právach z chybného plnenia, o záväzných pokynoch na používanie výrobku a o ďalších informáciách potrebných na správne používanie výrobku, ako je okrem iného návod na použitie. Bol informovaný najmä o životnosti tovaru a jeho častí, ako aj o zásadách správneho zaobchádzania, používania a údržby. Zákazník zároveň berie na vedomie, že vady, ktoré vzniknú v dôsledku nesprávneho používania tovaru, nesprávnej údržby, používania s nevhodným príslušenstvom a iného porušenia návodu na používanie reklamovaného tovaru, môžu byť vylúčené zo zákonnej zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru. Neoddeliteľnou súčasťou tovaru je obal tovaru, doklad o zaplatení, návod na použitie, reklamačný poriadok, záručný list, ak bola poskytnutá záruka, a akékoľvek iné písomné alebo materiálne príslušenstvo, ktoré zákazník dostal pri kúpe výrobku. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na časti alebo príslušenstvo tovaru, ktoré sa spotrebujú v súvislosti s používaním tovaru.
10.3 Odoslaním objednávky na tovar zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a súhlasí s nimi. Zákazník je dostatočne informovaný o týchto VOP a má možnosť sa s nimi oboznámiť pred samotným odoslaním objednávky. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou uzatvorenej kúpnej zmluvy.
10.4 Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy sú zrejmé z procesu objednávania podľa článku I týchto VOP a zákazník má možnosť skontrolovať a prípadne opraviť objednávku pred jej odoslaním. Tieto VOP sú k dispozícii na nahliadnutie na webových stránkach www.anker-technology.com, www.anker-technology.cz, www.anker-technology.sk, www.anker-technology.eu, www.anker-technology.pl, čo umožňuje ich archiváciu a reprodukciu zo strany zákazníka.
10.5 Komunikácia medzi Dodávateľom a Odberateľom sa uskutočňuje prostredníctvom elektronickej pošty na e-mailovej adrese info@anker-technology.com alebo telefonickým kontaktom, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Dodávateľa môžete kontaktovať aj telefonicky na čísle + 420 774 431 102
10.6 Dodávateľ môže zmeniť alebo doplniť znenie týchto VOP. Toto ustanovenie nemá vplyv na práva a povinnosti, ktoré vznikli počas platnosti predchádzajúcej verzie VOP.
10.7 Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, zmluvné strany sa dohodli, že ich vzťah sa riadi českým právom. Tým nie sú dotknuté práva zákazníka - spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
10.8 Na zmluvný vzťah uzatvorený medzi zmluvnými stranami na základe tejto zmluvy sa nevzťahujú ustanovenia § 557, 1765, 1766, 1793, 1794, 1799, 1800, 1977-1979, 1998-2000 zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník.
10.9 Ak sa tovar zasiela do zahraničia, miestom plnenia zo strany Dodávateľa je sídlo Dodávateľa.
10.10. Tieto VOP neobmedzujú možnosť dodávateľa uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
10.11. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom ich uverejnenia.
V Plzni dňa 10.3.2021
ANKER technology s.r.o.
Stiahnite si všeobecné zmluvné podmienky TU